Vanliga frågor
Vi svarar gärna på din fråga. Kontakta vår kundtjänst.
Kundservice
0708 595 599 (mån–fre 9–17)
E-post
kundservice@hohde.se
Var kan jag köpa era produkter?
Du kan beställa produkterna via vår hemsida https://hohde.se/produkter/. Du kan också beställa genom att kontakta vår kundservice på numret 0708 595 599 (mån–fre 9–17) eller skicka e-post till kundservice@hohde.se.
Hur vet jag att min beställning har tagits emot?
Om din webbläsare leder dig till tacksidan efter att du har lagt en beställning kan du vara säker på att din beställning har tagits emot. Du kommer också att få en orderbekräftelse via e-post till den e-postadress du använde när du gjorde din beställning. Om det ser ut som om du inte har fått en orderbekräftelse via e-post rekommenderar vi att du kontrollerar papperskorgen eller skräpposten.
Ingår alla produkter jag beställt i samma orderbekräftelse?
Du får en separat bekräftelse per e-post för varje beställd produkt.
Hur länge tar det innan jag får min order?
Normalt är leveranstiden ungefär två veckor. Om du inte har fått produkten inom två veckor, vänligen kontakta kundservicen på numret 0708 595 599 (mån–fre 9–17) eller skicka e-post till kundservice@hohde.se.
Jag har inte fått min order, vad ska jag göra?
Du kan kontakta vår kundservice på numret 0708 595 599 (mån–fre 9–17) eller skicka e-post till kundservice@hohde.se.
Kan jag spåra min beställning?
Vi skickar våra leveranser som brevpost (småpaket), och därför har försändelserna inget spårningsnummer. Men om du inte får din beställning inom två veckor, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Varför kommer våra produkter i individuella förpackningar?
Vi vill leverera produkterna hem till kunden så enkelt som möjligt.
Hur betalar jag produkten?
Produkterna levereras med en faktura som du kan använda för att betala produkten.
Hur kan jag ändra förfallodagen på fakturan?
Vänligen kontakta vår kundservice om du har frågor angående fakturan eller vill ändra fakturans förfallodag. E-post: kundservice@hohde.se, telefon: 0708 595 599 (mån–fre 9–17).
Behöver jag betala extra fraktkostnader?
Nej, det tillkommer inga extra fraktkostnader. Frakten ingår i produktens totala pris.
Hur kan jag avbryta kommande leveranser?
Om du av någon anledning inte önskar få fortsatta leveranser kan du när som helst säga upp din stående order genom att kontakta vår kundservice på numret 0708 595 599 (mån–fre 9–17) eller per e-post: kundservice@hohde.se. Kom ihåg att avbryta dina kommande leveranser senast 10 dagar före nästa leveransdatum om du vill att uppsägningen ska gälla för nästa leverans. Du kan kontrollera datumet för nästa leverans på fakturan som kom med produkten. Observera att om du avbokar per e-post, så sker uppsägningen av din stående order först efter att vi behandlat ditt meddelande.
Hur kan jag returnera produkten?
Du kan returnera oanvända, oöppnade och återförsäljningsbara produkter inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. Du har rätt att ångra beställningen inom 14 dagar. Ångerfristen börjar när då du fått produkten. Alla returnerade produkter måste vara oanvända. Vid reklamationer, vänligen kontakta vår kundservice; de hanterar varje situation från fall till fall: e-post: kundservice@hohde.se eller telefon: 0708 595 599 (mån–fre 9–17).
Kostar det att returnera?
Ja, kunden ansvarar för returkostnaden.
Hur kan jag få tillbaka mina pengar efter att ha returnerat min produkt?
Om du redan har betalat fakturan, men bestämmer dig för att returnera produkten, får du ersättning genom att kontakta vår kundservice per e-post: kundservice@hohde.se eller per telefon: 0708 595 599 (mån–fre 9–17). Var beredd att ange dina bankuppgifter, såsom bank, kontonummer och clearingnummer så att vi kan återbetala summan åt dig.
Hur skiljer sig era produkter från andra kosmetikprodukter?
Våra produkter är unika och innehåller rena nordiska ingredienser. Under utmanande växtförhållanden och korta växtsäsonger kan växterna utnyttja allt ljus som är tillgängligt för dem och producera en häpnadsväckande mängd näringsämnen och antioxidanter som är exceptionellt kraftfulla. Detta är hemligheten bakom HOHDE produkterna. Dessutom tillverkas våra produkter i Finland på ett miljövänligt och etiskt sätt, vilket stödjer sysselsättningen i Finland. Av denna anledning har våra produkter tilldelats Avainlippu-symbolen (Nyckelflaggan).
Åt vem rekommenderar ni era produkter?
I HOHDE kosmetikserien finns olika produkter som passar alla hudtyper. Våra produkter är parfymfria men inte utan doft. Detta gör att produkterna vanligtvis tolereras väl. Vi har en separat Natural serie för personer med känslig hud, och alla dessa produkter är dermatologiskt testade. Om du har problem med din hud rekommenderar vi att du först pratar med en hudläkare.
Om våra produkter irriterar din hud eller orsakar andra oönskade symtom rekommenderar vi att du slutar använda dem omedelbart. Kontakta då vår kundservice genom att ringa oss på 0708 595 599 (mån–fre 9–17) eller skicka e-post till kundservice@hohde.se.
Givetvis tar vi gärna emot positiv feedback också, som du kan skicka till samma e-postadress.
Är produkterna i HOHDE serien säkra om jag är gravid eller ammar?
Hur länge håller produkterna? Har produkterna utgångsdatum?
Produkter som håller i 30 månader eller mindre kommer att ha ett utgångsdatum markerat på förpackningen, till exempel “12/2023”. Om produkten håller i över 30 månader har den ett märke som anger hur länge den håller efter att den öppnats. Denna märkning består av en symbol för en öppnad produkt och ett nummer som talar om hur länge produkten kommer att hålla efter öppning. Till exempel, 12M = 12 månader.
Är era produkter veganska?
Våra produkter har inga ingredienser som härstammar från djurriket. Därför är alla våra produkter veganska.
Är era produkter parfymfria?
HOHDE produkterna innehåller inga konstgjorda dofter. I stället har de ingrediensernas naturliga doft. Produkterna är parfymfria, men det betyder inte att de inte har någon doft alls.
Innehåller produkterna konserveringsmedel?
Alla ingredienser, inklusive konserveringsmedel, finns utskrivet i ingredienslistan. Vi använder endast de mildaste konserveringsmedel som vanligtvis används inom naturkosmetik och livsmedelsindustrin. Således är konserveringsmedlen i våra produkter antingen naturliga eller naturidentiska ingredienser. Exempelvis kaliumsorbat (E202) och natriumbensoat (E211) finns i naturen och är extremt skonsamma och milda konserveringsmedel (det finns t.ex. naturligt i lingon och rönnbär).
CosmEthics certifikatet garanterar att våra produkter inte innehåller några ämnen som är skadliga. Lagen kräver att alla naturliga kosmetiska produkter innehåller någon form av ingrediens som säkerställer produktens hållbarhet. Ingredienserna vi använder är definitivt de mildaste och mest naturliga.
Min produkt har frusit när den låg i brevlådan, vad ska jag göra?
Alla våra produkter har testats för att tåla kalla temperaturer. Låt produkten smälta i rumstemperatur och efter det kan du börja använda den som om den inte hade frusit.
Vilken typ av arbete gör HOHDE för att främja hållbar utveckling?
Hållbar utveckling är ett av våra grundvärden och det påverkar i hög grad vår verksamhet. Inom alla områden av vår verksamhet strävar vi efter att arbeta hårt för att hitta hållbara alternativ. Ett av våra mål är att minska den miljöbelastning som orsakas av tillverkning och frakt av våra produkter. En av de viktigaste förändringarna vi har genomfört nyligen är att byta ut tubernas material till ett mer miljövänligt alternativ som nästan helt består av förnybara råvaror. Våra kunders åsikter påverkar i stor grad hur vi utvecklar vår verksamhet och ett sätt för kunderna att utrycka sina åsikter är att svara på våra enkäter. Dessutom är certifikaten vi tilldelats bevis på våra värderingar och hur dessa värderingar genomförs.
Hur kan jag återvinna en använd tub eller förpackning?
Skölj plastförpackningarna innan du slänger dem i återvinningskärlet för plast. Du kan kassera sköljda sågspånstuber med avfall som går till förbränning eller med kartong så länge du tar av locket. Korkarna ska återvinnas med plast. Du kan se om tuben är gjord av sågspån genom dess grova yta. Ett exempel på denna typ av tub är HOHDE Natural Ansiktskräm.
Hur tillverkas produkterna?
HOHDEs hudvårdsprodukter tillverkas i Helsingfors. Leverantören är STR Global Group Oy som äger varumärket HOHDE. HOHDEs hudvårdsserie har utvecklats tillsammans med experter och proffs inom naturkosmetik. Vårt mål var att skapa en hudvårdsserie som är av högsta kvalitet och passar även känslig hud. När vi väljer ingredienser till våra produkter använder vi oss av resultaten från vetenskaplig forskning och varje utvald ingrediens har ett särskilt syfte och inverkan. Ingredienserna är ekologiska och färska och deras kvalitet övervakas genom hela tillverkningsprocessen. Produkterna i Natural serien är dermatologiskt testade under överinseende av hudläkare.
Produkterna i HOHDE kosmetikserien har tilldelats ett stort antal certifikat
(se produktspecifika certifikat på vår hemsida hohde.com):
Nyckelflaggan (Avainlippu): Nyckelflaggan är ett registrerat kollektivmärke. Symbolen berättar om finsk produktion och att produkten bidrar till sysselsättningen i Finland.
Design From Finland: Märket Design från Finland anger ursprunget till unik finsk design och det betonar det immateriella finländska arbetet som en av huvudkällorna för Finlands framgång och sysselsättning.
CosmEthics: Detta certifikat garanterar att produkterna är rena och inte innehåller plast. Certifikatet har tilldelats enskilda produkter, se på vår hemsida vilka produkter som fått det.
Pro Luonnonkosmetiikka ry: Medlemskapet i Pro luonnonkosmetiikka ry (en registrerad förening för naturkosmetik) indikerar att produkterna i hudvårdsserien är officiellt certifierade eller att de är äkta finsk naturkosmetik. Vidare signalerar det att en oberoende expert har granskat och godkänt ingredienserna.
Konsumentrecensioner
Konsumentrecensioner har bekräftat kommit från kunder som köpt våra produkter. De har mottagits direkt från kunderna via vår kundtjänst (eller från kunder som svarat på kundnöjdhetsundersökningar/recensionsförfrågningar). Angående nya produkter kan vi be om ärlig feedback från personer som testar produkterna. Testarna är inte skyldiga att ge positiv feedback i utbyte mot att testa produkten.
Konsumentrecensioner begärs via e-post från kunder som har beställt produkten. Vi kan därför vara säkra på att personen i fråga har köpt produkten. Dessutom kan vi få generell produktfeedback via e-post till vår kundtjänst och i det fallet kontrollerar vi att personen i fråga är en verklig kund.